بلیط هواپیما
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

بلیط هواپیما (انگلیسی: Airline ticket) تاریخچه آن به این صورت است که زمانی که اولین پروازهای مسافربری در سال ۱۹۰۹ میلادی شروع به کار کرد مرسوم شد و در واقع می‌توان گفت سندی صادر شده توسط شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های مسافرتی است، که برای تأیید خریداری یک صندلی در یک پرواز در هواپیما می‌باشد. اغلب از بلیت هواپیما برای دریافت کارت پرواز، در فرودگاه استفاده می‌شود.

بلیط های هواپیما را می‌توان به ۲ دسته بلیت چارتر و بلیت سیستمی معرفی کرد.

چارتر (Charter) در لغت به معنای دربست کرایه کردن و منظور از بلیت چارتر خرید عمده صندلی‌های یک پرواز، پیشاپیش است. در فرایند خرید بلیت هواپیما، چارتز زمانی بکار می‌رود که یک آژانس مسافرتی بخشی از صندلی‌های یک پرواز را به صورت یکجا خریداری کرده و در طی زمان به مشتریان خود به فروش می‌رساند. به واسطه این خرید عمده مبلغ کمتری توسط آژانس پرداخته شده و در طی زمان با ارائه تخفیف به مشتریان واگذار می‌شود. درحالیکه منظور از بلیت سیستمی خرید بی واسطه از خطوط هواپیمایی می‌باشد.

تفاوت های بلیت چارتر با بلیت سیستمی
کیفیت پرواز مسافران چارتر و سیستمی همسان است و از لحاظ پرواز، نوع صندلی، پذیرایی و... شرایط یکسانی خواهند داشت. حتی می توانند بلیت چارتر بیزینس کلاس خریداری نمایند. اما مسلما این بلیت ها تفاوت هایی با هم دارند که باعث تفاوت قیمتشان می شود؛ مهم ترین این تفاوت ها به این صورت است که اکثر بلیت های چارتر کنسلی ندارند، پس تنها زمانی بلیت چارتر بخرید که از سفر خود مطمئن هستید.

در چارتر نرخ بلیت کودک و بزرگسال برابر است لذا کسانی که دارای کودک هستند بهتر است از بلیت های سیستمی استفاده کنند، زیرا برای نوزادان و خردسالان به قیمت پایینتری فروخته می‌شود. البته بهتر است با محاسبه هزینه بررسی کنند که در مجموع خرید بلیت چارتر ارزان تر تمام می شود یا بلیت سیستمی.

در ایام پر سفر مانند تعطیلات عید نوروز، با توجه به تعداد بالای مسافران قیمت بلیت های چارتر برابر و حتی بالاتر از بلیت های سیستمی می تواند باشد.

خرید بلیط هواپیما بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما بلیط هواپیما

منبع: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7_%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: